Like This Blog

♥ Followers ♥

dia segalanya

Seorang abg yg kuat semangat .
Itu yg aku sematkan dalam hati kecil aku ni .

Diusia muda dia telah berjuang antara hidup dan mati.
Tidak seperti remaja yg asyik dan leka dgn keseronokkan dunia .
Dia hanya mampu trsenyum melihat keindahan dunia .

Dia seorg yg tidak mudah patah semangat .
Mngharapkan keajaiban .

Sesungguhnya dia adalah abang ku .
Dan aku adalah seorg adik yg brtuah mmpunyai nya .

Walaupun tidak smpat brkongsi kgembiraan .
Ia tidak mmbuta kan mata aku untuk trus mngingatinya .

Mnyesal tiada guna bila kami brgaduh tatkala merebut MILO .
X ku sangka itu adalah prgaduhan terakhir dgnnya .

Sebagai seorg abg , dia mngalah demi adiknya yg trlalu BODOH .

X ku sangka dia tidak akan mmbuka matanya lg .
Cuma dapat mngeluarkan kata2
  “abah x sygkan owg dah”
Kata2 terakhir darinya tatkala terbaring dalam ambulans .
X sempat aku mmbalas kata2 nya .

Adakah dia tenang di sana ?
Dan adakah dia masih memikirkan kata2 itu ?

Dia adalah abg yg sebaik yg aku trima .
Xkan pernah aku prtikaikan kewujudannya .
Sesungguhnya dia adalah seorg yg kuat mnempuh ujian .

Hati ini Cuma mngingatinya >>>

0 sukakan subjek ADDMATH: